piektdiena, 2012. gada 22. jūnijs

pH šoks

Iedomājaties, jūs jau kādu laiku dzīvojat pēc pH diētas principiem, bet tad pēkšņi kādu rītu brokastīs jūs uz galda ieraudzītu eļļainus apceptus kartupeļus, ceptu speķi, vārītus cīsiņus, šķiņķi, kamambēra sieru, dažāda veida baltmaizi, majonēzi, marinētus gurķus, spilgti rozā jogurtu, saldinātas brokastu pārslas un konservētu sulu. Izklausās pēc slikta sapņa, no kura gribas pamosties, vai ne? Taču varbūt jūs vienkārši esat nonākuši kādā no vecās Eiropas viesnīcām un tas nebūt nav sapnis?

Tāda bija mana pieredze ar Berlīni, no kuras beidzot esmu pamodusies. Vienā vārdā es to dēvētu par "pHšoku." Kaut arī es neesmu 100% ph diētas ievērotāja, tomēr nepilna nedēļa Berlīnē ir bijusi diezgan liels izaicinājums centieniem atrast veselīgu ēdienu par saprātīgu cenu (protams, smalkos restorānos var darbūt visu ko, bet ne par to šis stāsts). Tik tiešām cilvēki tur pārtiek no ogļhidrātiem un olbaltumvielām, klāt piedzerot alu. To, bez šaubām, var redzēt un manīt no pirmā acu uzmetiena. Varam tikai minēt, kādas ir veselības problēmas, ar kurām viņi saskaras un cik daudz viņi tērē ārstiem un medikamentiem.

Tā kā komandējuma specifikas dēļ nebija laika un iespēju tikt kaut kur tālāk par viesnīcu vai tuvākajiem veikaliem, tad tas apmēram arī veidoja viedokli par to, no kā tad pārtiek vidusmēra eiropietis. Par laimi Eiropā aug arī dārzeņi un vismaz gurķus un tomātus tur bija iespējams dabūt. Tomēr - cik dienas nonstopā var pārtikt tikai no gurķiem un tomātiem, tā, lai tie neapniktu?
Tagad ar lielu baudu malkoju citronūdeni. Gribu aiziet uz tuvējo Maximu, kur ir nopērkama ne tikai saldēta/konservēta/pusfabrikātu pārtika. Un es gribu redzēt skaistus cilvēkus - vīriešus, kas izskatās pēc vīriešiem, un sievietes, kas izskatās pēc sievietēm - tas tā, liriskai atkāpei. Cik tomēr mūsu valsts ir jauka savā ziņā - mums ir laba pārtika, labas iespējas ēst veselīgi. Jā, dažkārt tomēr ir jāaizbrauc uz laiku no ierastās vides, lai atkal to prastu novērtēt. Tagad man kā vēl nekad ir vēlme gatavot un ģenerēt jaunas idejas. Drīzumā noteikti publicēšu kaut ko jaunu, svaigu un veselīgu recepšu sadaļā.

Priecīgus visiem Līgo!!! :)

1 komentārs:

  1. Es nesen piedzīvoju līdzīgu pHšoku. Vienu dienu nolēmu sevi palutināt pa vecai modei - aiziet paēst ārpus mājas. Izvēlējos vietu, kur mēdzu agrāk iet, un pasūtīju ēdienu, kas man vienmēr tā ir garšojis. Kaut gan tas nebūt nav tāds, lai to varētu pabīdīt zem pH diētas.. Dzēru ūdeni pirms maltītes, sapņojot, cik forsi nu būs.... un kāda bija mana vilšanās, kad es nespēju apēst porciju līdz galam, jo tas treknums, kas spiedās cauri, man ļoti ātri radīja smaguma sajūtu. Ar katru kumosu organismam bija grūti. Ja ievēro diētas pareizās kombinācijas, šādu smaguma sajūtu patiešām var aizmirst.

    AtbildētDzēst