sestdiena, 2012. gada 5. maijs

Vēlreiz par Akvelīnas Līvmanes grāmatu

Man ne reizi vien ir gadījies tā, ka, lasot grāmatu otrreiz, sanāk uzzināt vēl daudz ko jaunu. Pāršķirstot vēlreiz Akvelīnas Līvmanes "Zaļās iedvesmas grāmatu," pamanīju tik daudz foršu recepšu, ka kaut ko noteikti pamēģināšu jau šovakar. E-grāmatnīcā šo jauko grāmatiņu var iegādāties tikai par 1,49 Ls un, manuprāt, ir vērts to turēt savā grāmatplauktā.
Viena recepte no grāmatiņas, ar ko noteikti gribu padalīties, ir svaigēdāju majonēze. Es līdz šim esmu izmēģinājusi gavēņa majonēzi, kurai nav klāt dzīvnieku izcelsmes produktu, taču Līvmanes recepte ir daudz labāka par gavēņa majonēzes augu eļļu un guarānas sveķu emulsiju, kas vienalga garšo pēc majonēzes.

Sastāvdaļas:
1 avokado vai sauja smalki maltu riekstu (pēc izvēles) (ja vēlamies sārmaināku rezultātu, tad ņemam citronūdenī mērcētas mandeles -mana piezīme)
1/2 glāzes olīveļļas
1/4 glāzes citrona sulas
1 ķiploka galviņa
1/2 tējkarotes jūras sāls
1/4 tējkarotes melno piparu vai sinepju.

Visu sajauc viendabīgā masā un lieto dažādu ēdienu garnēšanai, arī kā piedevu salātiem.

Es jau gara acīm redzu šo majonēzi pie tvaicētu biešu-pupiņu salātiem vai tvaicētu dārzeņu rasola. Jā, starp citu, gribēju padalīties manā rasola receptē, jo parasti to ļoti ātri apēd un slavē kā garšīgu.

Sastāvdaļas:
tvaicēti kartupeļi un tvaicēti burkāni
konservēta vai tvaicēta kukurūza
zaļie zirnīši (ne-sezonā konservēti, sezonā - svaigi)
paprika, fenhelis, zaļie lociņi. Vārītas olas - pēc vēlēšanās.

Sastāvdaļas, sagriež gabaliņos un samaisa ar mērci.

Mērci parasti gatavoju no skābā krējuma, kuram piejauktas 3-4 tējkarotes pesto, 1-2 tējkarotes mārrutku, 1 tējkarote sinepju, jūras sāls un maltie melnie pipari pēc garšas. Ja gribas pikantāku, lieku klāt čili pulveri vai maltus kajēnas piparus. Taču tagad, šķiet, ka esmu atradusi lielisku alternatīvu šai mērcei - svaigēdāju majonēzi.

1 komentārs: